دکتر محمد احمدی بافنده

مدرس دانشگاه، کارشناس دریایی،حمل و نقل و امور شهری

دکتر محمد احمدی بافنده،،‌ از رونمایی کتاب «جستاری بر جهان شهرهای اسلامی»( با تاکید بر تهران)  خبر داد.


این کتاب، با توجه به  روند جهانی شدن شهر تهران به لحاظ جمعیتی و موقعیت های اجتماعی ، سیاسی و اعتقادی  تدوین و به چاپ رسیده است.

کتاب « جستاری بر جهان شهرهای اسلامی با تاکید بر تهران)  نوشته محمد احمدی بافنده، مدرس دانشگاه و یکی از مدیران اسبق شهری با بیش از یک دهه تجربه در حوزه شهرداری تهران در بخش های مختلف اظهار کرد: این کتاب، با محوریت فرمایشات رسول اکرم صلی الله علیه واله نسبت به تجهیز هر شهر به ایمنی و نشاط بعنوان یک اصل مهم شهرنشینی،‌ با هدف انتقال بهتر مفاهیم، برای دانشجویان و همچنین علاقه‌مندان این حوزه تالیف و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنها پیامبر الهی که به موضوع شهرنشینی اشاره داشتند بعنوان یکی از اصول مهم تبدیل کلان شهر و شهرهای اسلامی افزود: شهر پایه و اساس هر جامعه بوده و برنامه ریزی مناسب حتی در بدترین نقاط زمین به لحاظ آب و هوا و منابع زیرزمینی شهرهای جدید و جالبی را می توان طراحی و بنا نمود که موجبات نشاط و ایمنی ساکنین آن شود.

احمدی بافنده، در معرفی کوتاهی از این کتاب، گفت: این اثر در دوازده فصل به پرسش‌هایی درباره روند تحولات در شهرنشینی شناخت، قابلیت‌ها،‌ منابع توسعه و چگونگی بهره‌برداری از فرصت های ایجاد شده در این عرصه را پرداخته است.
پنج فصل نخست کتاب با عنوان‌های «تطورات شهرو شهرنشینی»، «جهانی شدن و شهرها»، «جهان شهرها و شهرهای جهانی »، «جهانی شدن در کشورهای در حال توسعه»و«شهرهای اسلامی و جهانی شدن»، به مقدمات و تاریخچه و اهمیت روند حرکتی شهر ها به خصوص شهرهای اسلامی در زمره کلان شهرهای توسعه یافته اشاره دارد.

وی ادامه داد: فصول دیگر این کتاب، به موضوعات همچون «جهانی شدن و شهرهای ایران»، «جهانی شدن و کلان شهر تهران»، «مدیریت شهری از دیدگاه اسلام» و  «مدیریت شهری از دیدگاه اسلام» چشم انداز توسعه شهری تهران است.

چاپ نخست «جستاری برجهان شهرهای اسلامی(باتاکید بر تهران)» با شمارگان 500 نسخه در 418 صفحه، به بهای 58 هزار تومان به همت انتشارات «ترنگ» به‌طور رسمی از آن رونمایی شد.

  • دکتر محمد احمدی بافنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی